marți, 20 ianuarie 2009

Pogaci cu jumari si branza

Aluat:
500 g faina
20 g drojdie proaspata
250 ml apa calduta
4 linguri ulei (sau 4 linguri de untura)
1 lingura sare
1 lingurita zahar.

Umplutura:
jumari
branza de burduf

1 ou + 1 lingura de lapte pentru uns deasupra
Se facea o maia din apa, o lingura de faina, o lingurita de zahar si drojdie, care se lasa la crescut cam 15 min.
Se cerne faina, se amesteca cu sarea si apoi cu maiaua si cele 4 linguri de ulei. Se framanta aluatul pana cand devine elastic si se desprinde de pe peretii vasului.
Se lasa la crescut 1 ora sau pana cand isi dubleaza volumul.

Jumarile le-am taiat bucatele mici si le-am mai prajit putin intr-o tava de teflon. Apoi le-am strecurat bine de grasimea pe care au lasat-o.


Se presara faina pe masa si apoi se intinde aluatul cam la o grosime de o jumatate de centimetru.
Se presara jumatate din cantitatea de branza si jumari pe o jumatate de foaie. Apoi se indoaie partea neacoperita peste cea cu branza si jumari.
Se intinde cu sucitorul, cu atentie sa nu iasa jumerile prin aluat si se presara branza si jumarile ramase. Se indoaie din nou aluatul peste umplutura si apoi se mai intinde putin cu foarte mare atentie.
Se taie cu paharul cerculete care se aseaza in tava pe hartie de copt unde se mai lasa cca 30 de min la dospit acoperite (eu introduc tava intr-o punga mare de plastic)


Dupa 30 de min se ung pogacile cu ou batut cu o lingurita de lapte si se introduc in cuptorul incins la foc potrivit. (Din pacate nu am cuptor cu grade, dar se coc ca si orice alt aluat dospit).
Eu le-am lasat cam 30 - 35 de minute.
Rezultatul final:




Super bune! Ideale pentru micul dejun!








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu