miercuri, 25 februarie 2009

Clatite cu dulceata



Tot am postat mai multe feluri de clatite, insa nu am pus si reteta de baza pentru ele.
Fiindca clatitele sunt un fel de mancare foarte apreciat in familia noastra, le fac destul de des.
Acum le-am facut cu dulceata.


Ingrediente pentru clatite (ies cam 16 bucati):
2 oua
200g faina
450 ml lapte
1 plic de zahar vanilat
1 praf de sare
un varf de lingurita bicarbonat de sodiu stins cu zeama de lamaie (daca se inlocuieste o parte din lapte cu apa minerala, nu mai este nevoie de bicarbonat)
ulei pentru uns tigaia la prajit
1 lingura de cacao (daca vreti clatite ciocolatoase)


Se bat ouale cu zaharul vanilat, sarea, se adauga jumatate din cantitatea de faina, apoi lapte, restul de faina. Toata operatiunea se face cu mixerul. La sfarsit se pune bicarbonatul de sodiu stins cu zeama de lamaie.


Se lasa aluatul sa se odihneasca o jumatate de ora.


Se coc clatitele in tigaia teflonata, unsa cu putin ulei.


Dupa ce am copt 8 bucati, in aluat am adaugat 1 lingura de cacao si inca o lingura de zahar, plus un pic de lapte ca sa nu fie prea gros aluatul si am omogenizat bine. (ideea cu clatitele ciocolatoase am preluat-o de la Laura Sava, care este o permanenta sursa de inspiratie pentru mine).


Din compozitia ciocolatoasa mi-au mai iesit 8 bucati.
Am umplut clatitele cu dulceata de zmeura si le-am pudrat cu zahar.





10 comentarii:

  1. Ce pofta mi-ai facut de clatite, nu mai tin minte cind am mincat ultima oara. Alea maro arata beeetooonnn...

    RăspundețiȘtergere
  2. Se simte foarte bine gustul de cacao! Sa vezi ce bune sunt cele maro cu budinca de vanilie!

    RăspundețiȘtergere
  3. iti doresc o primavara frumoasa si plina de iubire
    ..un mic martisor din partea mea..
    te pup :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumes Mona, multi ghiocei si pentru tine!

    RăspundețiȘtergere
  5. Niste clatite super, musai trebui e premiate! Te asteapta un premiu pe pagina mea ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. Laura, multumesc. Imediat merg sa-mi iau premiul. Esti o draguta!

    RăspundețiȘtergere
  7. Sorina, si tie iti doresc la fel!

    RăspundețiȘtergere
  8. mie imi plac cele maro de cioco.Stiu bine de ce:)).Clatitele tale arata yami-yami.O primavara frumoasa!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Aceste minunate clatite mai merita inca un premiu:) Te astept pe blogul meu sa il ridici.

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna,

    Numele meu este Adrian si iti scriu in numele site-ului http://www.GatesteInteligent.ro. Ne-ar face placere sa faci parte din echipa de parteneri/blogeri pasionati de arta gatitului. Pentru acest lucru te rugam folosesti formularul de la pagina: http://www.gatesteinteligent.ro/adauga-blog-retete-mancare.html sau trimite-ne mail la adresa office@gatesteinteligent.ro

    pasiunea de a gati!
    Adrian T

    RăspundețiȘtergere