luni, 19 ianuarie 2009

Tarta cu mere - aluat crocant

Fiindca e iarna, e frig, si imi place mirosul de mere cu scortisoara, mi-am adus aminte de tarta aceasta pe care am facut-o cu ceva timp in urma si am publicat-o pe forumul culinar.ro. M-am gandit s-o impartasesc cu voi:
Aluat:
200 g unt sau margarina,
400 g faina,
5-6 linguri apa,
4 linguri zahar.
Umplutura:
1 lingura de gris,
1 kg de mere,
zahar dupa gust, in functie de cat de dulci sunt merele,
scortisoara

Se topeste untul la micro, se amesteca cu zaharul, se incorporeaza faina si apa si se framanta pana cand se ia toata faina de pe peretii vasului si se formeaza o bila de aluat.



Se curata merele si se dau prin razatoare sau robot

se pun pe foc impreuna cu zaharul si scortisoara


si se calesc pana cand devin sticloase si se mai evapora din suc.



O treime din aluat se pastreaza si restul se intinde si se pune intr-o tava de tarta. Se da la frigider 15 min.

Eu l-am intins pe o folie, l-am ridicat cu folia si ml-am asezat in tava.

Peste aluatul din tava se presara o lingura de gris.

Cand s-a racorit putin umplutura se aseaza peste aluatul din tava.

Din restul aluatului se fac zabrele si se aseaza peste umplutura. Zabrelele se ung cu ou batut.

Se da la cuptor cam 25 min, la foc potrivit. (pana se rumeneste deasupra)


Si felia pentru voi:


Si de aproape:

Delicioasa!!!!!















4 comentarii:

  1. Otiiiiiiiiiiiii, te pup, scumpa!!! Bine-ai venit in blogosfera! :P
    ...si ce intrare triumfala ti-ai facut: cu tarta ta de mere demential de frumoasa si gustoasa!
    Stiu ca am promis s-o incerc si n-am mai ajuns...insa acum, cu tine aproape, nu mai am nici o scuza! :))
    Succes si felicitari pentru blog! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc Laura! Acum ma-nvat cu blogosfera! Incet, incet am sa mai postez retete. Am o multime in asteptare! Poate pe aici ne vedem mai des! Oricum blogul tau e la loc de cinste si nu cred ca e zi in care sa nu te vizitez!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mmmm... si eu am facut o tarta f asemanatoare, dar cu prune si nuci. O gasesti pe blogul meu, la dulciuri.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ina, tocmai am cautat reteta ta! Arata mmmmm!

    RăspundețiȘtergere