vineri, 23 ianuarie 2009

Tort cu nuca


Scriu reteta originala (pe care o am de la o prietena a soacrei) iar in paranteza adaptarile pe care le-am facut avand in vedere ca tava mea e mica, iar cu cantitatile specificate iese un tort imens.
Blat:
6 oua (eu am pus 3),
450 g zahar pudra (eu am pus 250 g),
15 linguri de apa (eu am pus 8),
300 g faina (eu am pus 150 g si o jumatate de lingura de amidon),
150 g nuca macinata si prajita (eu am pus 75 g si nu am prajit-o),
1 lingurita bicarbonat (nu am umplut chiar de tot lingurita si l-am stins cu zeama de lamaie)
Crema:
1 pachet de unt ( eu am folosit margarina Unirea),
150 g zahar pudra (eu am pus 120 sa nu fie chiar dulce),
2-3 lingurite de cafea preparata (am folosit cafea naturala fara cofeina),
2 galbenusuri - optional (eu le-am pus ca sa nu fie chiar asa de tare crema),
200 g nuca macinata si prajita ( nu am prajit nuca; se poate pune mai multa sau mai putina in functie de preferinte si de consistenta cremei)
Glazura:
am folosit 1 plic glazura de ciocolata de la Dr Oetker (dar recomand 2 plicuri pentru un aspect mai uniform si o acoperire mai buna) dar se poate folosi orice glazura.
Sirop pentru insiropat blatul:
cafea naturala decofeinizata preparata un pic mai slaba decat pentru baut si cu mai mult zahar si un strop de esenta de rom.
Desi par multe ingrediente totul merge repede, e foarte simplu si cam in 2 ore maxim am pus tortul in frigider.Si acum sa trecem la treaba.



Am amestecat galbenusurile cu zaharul pudra si apa pana cand a devenit ca o maioneza mai subtire.
Am adaugat apoi faina, bicarbonatul stins cu zeama de lamaie si nuca macinata.
Am batut apoi albusurile cu o lingurita de apa si o jumatate de lingura de amidon (ca sa nu se lase blatul la mijloc cand il scot din cuptor)



Am amestecat apoi cele doua compozitii cu grija de jos in sus cu o lingura ca sa nu iasa tot aerul din albusuri.



Am turnat amestecul intr-o tava tapetata cu unt si faina.



si am bagat-o in cuptorul preincalzit la foc moderat (spre mic) cam 35 min. Nu stiu la cate grade pt ca am aragaz vechi dar se coace ca orice alt blat de tort si se verifica cu scobitoarea.Asa arata cand l-am scos.



Pana cand blatul a stat la cuptor si pana cand s-a racit am preparat siropul de cafea si crema.
Pentru crema am topit la micro un pachet de margarina pe care l-am mixat apoi pana a devenit ca o maioneza ( daca e prea moale se pune cateva minute la frigider), am adaugat zaharul si cele 2 galbenusuri si am mixat pana s-a incorporat de tot zaharul. Am pus apoi doua lingurite de cafea si nuca.





Dupa ce s-a racit blatul, l-am taiat in doua cu scula minune si l-am insiropat bine. apoi am pus un strat gros de crema (pentru ca asa ne place si nici nu e gretoasa) dar se poate pune si mai putina. Eu am pus toata crema.






Am preparat glazura conform instructiunilor de pe plic.



si am turnat-o deasupra tortului. daca aveam 2 plicuri de glazura era superrrrr.


L-am ornat cu un trandafir facut de mine din pasta de zahar si frunze proaspete de menta si apoi l-am lasat la frigider. Trebuie lasat cam o ora dar eu l-am lasat pana dimineata pentru ca l-am terminat pe la miezul noptii.



Asa arata dimineata



Si sectiune


Inca o varianta a aceluiasi tort cu cantitatile din reteta originala, altfel ornat.



2 comentarii:

  1. Zi-mi te rog de unde ai luat tava in forma de inimioara? Vreau sa fac un tort in forma de inimioara pentru iubitul meu, ca tot se apropie Ziua Indragostitilor! :)
    Arata super bine tortul tau!

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca ai stii si ce bun a fost....
    Tava am luat-o dintr-un magazin de menaj din Tg. Mures. Dar mai demult.Dar era un magazin de duzina, iar tava a fost destul de ieftina. Daca te intereseaza, pot sa ma uit daca mai au.

    RăspundețiȘtergere