miercuri, 11 februarie 2009

Gogosi simple

Nu este o reteta speciala, sunt gogosi pur si simplu. Reteta asta o fac de pe vremea cand eram studenta.
Ingrediente:
500 gr faina
5 linguri zahar
2 oua si un galbenus (sau 3 oua mici)
200 ml lapte cald
25 gr drojdie proaspata
un varf de cutit sare
se mai poate pune zahar vanilat (dar atunci se scade din cantitatea de zahar)
Am facut aluatul la masina de paine:
- am pus drojdia, o lingurita de zahar, o lingura de faina si 100 ml de lapte intr-un pahar si leam lasat sa creasca cam 10-15 min.
- am pus in masina de paine ouale, restul de lapte, sarea
- apoi am pus faina amestecata cu zaharul
peste faina am pus amestecul de drojdie si am dat drumul la programul pentru aluat
- dupa ce masinuta si-a facut treaba, asa arata aluatul:



Am scos aluatul din masina, l-am intins pe masa infainata nu foarte subtire (cam 1 cm grosime), am decupat forme rotunde cu un pahar.

Le-am mai lasat pe masa vreo 15 min.




Se prajesc apoi gogosile in uleiul bine incins, la foc potrivit, pe ambele parti, pana cand se rumenesc. Se scot pe un servet sa se aboarba uleiul, apoi se pudreaza cu zahar pudra.




Se mai pot pune si diverse sosuri (ciocolata, caramel, dulceata) peste ele.












10 comentarii:

  1. Ce bine arata, m-as infrupta si eu din una, alaturi de o cafea cu lapte... yamiii

    RăspundețiȘtergere
  2. Aseara am mancat o tona calde, dar am mancat si reci cu o cana de lapte! Nu ne rasfatam zilnic (ca se depune unde nu trebuie) dar cate o escapada mai facem!

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Otilia, am trecut sa te salut si sa-ti spun ca-mi place mult blogul tau..te-am trecut in listuta mea..

    foarte frumoase ti-au iesit gogosile...moi si pufoase..

    cand ai timp treci pe la mine ca ai de luat un joc Leapsa- "Adevarat sau Fals "..l-am primit si eu de la mai multe fete si m-am gandit sa ti-l dau si tie..

    iti doresc un sfarsit de saptamana cat mai frumos si plin de iubire
    te pup :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Mona, am sa trec sa-mi iau leapsa.
    Si blogul tau e super si eu l-am adaugat la listuta mea.

    RăspundețiȘtergere
  5. Sorina. au fost si foarte gustoase, si cu fomistii mei s-au topit cat ai zice "gogoasa"

    RăspundețiȘtergere
  6. super reteta am incercat-o si eu...:))

    RăspundețiȘtergere
  7. Si eu am facut azi si au iesit super :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Ma voi sunteti chiar redusi. nici eu nu am masina de paine dar am maini ce pot inlocui o masina de paine. pentru cei ce nu pot gandi va informez ca daca veti pune amestecul in lighean si veti framanta obtineti acelasi efect ca la o masinarie mecanizata. Atentie, tinand cont ca nu ati putut gandi acest lucru ma simt obligat sa va sfatuiesc sa nu folositi pentru aluat ligheanul in care va spalati picioarele.

    RăspundețiȘtergere
  9. Gogoasa cugem esti un mare frustat! Sper sa resesti sa iti aduni si tu niste banuti sa iti iei o masina de paine ca sa nu vorbesti asa elegant cu cei care posetaza retete despre gogosi :))). Gogoasa, marul discordiei :))

    RăspundețiȘtergere